Bästa peppet: Jaga Ella!

Ja så vart det, sagt o gjort en löprunda lockade ikväll. La ut det på fejjan o både Ella o hennes grabb Simon hängde på. Shit! tänkte jag, (Ella: Elaine är ju rätt vältränad om man säger så) det här kommer ju aldrig att gå…

Förutsättningarna för att få en bra tid eller ens att ta sig framåt i spåret var inte direkt de bästa idag men jag kan ju inga banga ur när jag sagt att jag ska springa. Älskar att springa i kvällssolen!

Det KAN INTE bli fel med pepp-Ella bredvid/framför sig i spåret tänkte jag till sist. Hon började i ett sjukt bra tempo… Simon försvann bland träden såklart, skymtade en röd tischa någonstans där framme ibland bara. Pratade lite till att börja med sen fick jag banne mig börja kämpa! Klampade fram som en stridsvagn bredvid pepp-Ella som knappt såg ansträngd ut (undra om hon ens var andfådd?!). Till sist sa hon:

”vi kan prata sen…”

Då var det 2,5 km kvar på 5:an. *pust* *dreggel*

Men jag gjorde det… hela vägen… tävlade med huvvet och kämpade på med tjocko- kroppen

”du ska framåt, snabb, lätt och stark!”

Det slutade med en snittid på 6:07/km och 30:49 och 5:05km. Supernöjd!

Fy fan vad bra jag är, TACK Ella för att du stod ut med mitt flåsande o tack Simon för att du agerade hare.

 

Kommentera

